Condition de réussite dans LMS

Bonjour, dans mon scorm je choisis comme condition de réussite le nombre de diapositives vues c’est à dire toute. Mais dans ma plateforme LMS je n’ai jamais la réussite au max, que faut il faire d’autre ? MErci.

Hi,

Please make sure the presentation is not paused at the last slide so that it can be completed.
For more information, please see this topic:

Regards

Hi,

We’ve checked your project and found that some branches don’t visit all slides, so the pass condition (Number of slides viewed >= 15) doesn’t meet.
For example: from slide 4, go to and complete slide 5, 8, 11 then click Valider button (in slide 4). It’ll go to slide 14. Slide 6, 7, 9, 10, 12, 13 are ignored.

Regards

Effectivement, merci pour vos retours, par contre très difficile de savoir à combien de diapositives est le minimum de réussite.
Cordialement.

I think you can keep the pass condtion (view all slides) but make changes to the project content.

For example, “Valider” button in slide 5 should go forward 1 slide (to slide 6 - completion state of slide 5) before showing the feedback layer, so slide 6 is also visited automatically.

image

It’s similar for slide 8 (go to slide 9) and 11 (go to slide 12).

I’m not sure what’s the purpose of slide 7, 10, and 13 so there’s no suggestion for them.

Regards